داستان یک زندگی

علمی ُاجتماعیُ بهداشتی،مذهبی

داستان یک زندگی

علمی ُاجتماعیُ بهداشتی،مذهبی

دستنوشته ها-1

     اندرحکایت انتخاب رشته دانشگاهی

بادوستی که حدود6سال همیشه باهم بودیم عازم دانشگاه شدیم تاانتخاب رشته بکنیم فکرکردیم دانشکده هارابگردیم. اول ازدانشکده پزشکی شروع کردیم بدبختانه یاخوشبختانه ازطرف سالن تشریح واردشدیم ازدیدن مرده هاروی سکوهاوبوی بد(فنول) ازهمانجابرگشتیم ودورپزشکی خط کشیدیم درعالم خودمان چندین دانشکده هم رفتیم بالاخره تصمیم گرفتیم چون رشته کشاورزی دائماباگل وگیاه وطبیعت سروکارداردهردونفررشته کشاورزی برویم

کنکوربرگزارشد.روزی دوستم گفت که فرداصبح زودبایدبرای خریدروزنامه ونتیجه کنکوربرویم شب خواب عجیبی دیدم :

درخواب دیدم باهمان دوستم دانشکده هارامیگردیم وقتی به دانشکده کشاورزی رسیدیم لحاف تشک خودراهمانجاپهن کرده خوابیدیم والبته روزبعدنتیجه کنکورهمان بودکه درخواب دیده بودم وپس ازحدو10سال دوستم استادهمان دانشکده شدوخواب من کاملا تعبیرگردید.

الآن وقتی وضع جوانان ووالدین آنهارامیبینم به حال جوانان افسوس میخورم

جوان امروزامکانات بررسی کامل رشته هاراداردوبرخلاف ما،میداندکه اصلابررسی چیست وچگونه بایدصورت گیردامابازارکاراوراوادارمیکندکه برخلاف استعدادذاتی،حتی تغییررشته داده دنبال رشته دیگری برودومتاسفانه یکروزپزشکی مدمیشودوروزدیگرمعماری و...واین استعدادجوانان مااست که اکثراهرزمیروداگراستعدادماها درآن زمان به نوعی هرزرفته جوانان امروزی بیشترازمامغبون میشوند

خواننده عزیزاگرجوانی داریدکمی هم به استعدادجوان خوداهمیت بدهیدمیدانیدکه:

استعداددرانسان ها مثل پاشیده شدن نقل های رنگی برسرعروس است که ممکن است هرگوشه ای نوعی ریخته شده باشدخداوندهم استعدادهای مختلف رابرروی نوگل های باغ خودش پاشیده است قدرآنهاربدانیم

((گل عزیزاست غنیمت دانش))


نظرات 7 + ارسال نظر
ابوعدنان جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:14 ق.ظ http://abooadnan.blogsky.com

جالبه مطلب را میگم
وبت هم خوبه
فقط یه مقدار نظم می خواد
اگه علاقمند به تبادل لینک هستی خبرم کن

باسلام ازاظهارلطفت ممنونم خوشحال میشوم درنظم بخشیدن به وبلاگ مریاری فرمائید.

افسانه جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:44 ب.ظ http://gtale.blogsky.com

سلام
متاسفانه امروزه جوانها نمی تونند در رشته ی مورد علاقه قبول بشن مجبورند برای فرار از سربازی تن به هر رشته بدن و۴سال از عمر خود را بی خودی هدر بدهند

باسلام. میخواستم بگویم که اگرهم دررشته موردعلاقه خودقبول نمیشونداجازه ندهنداستعدادشان راکدبمانددرهرفرصتی بدنبال بارورکردن استعدادخودباشنداما
اماوقتی به وبلاگ شماسری زدم ازاینکه کمترین تعدادنظرهای اعلام شده به مطالب شمارقمی درحدود60 است مطمئن شدم که ناگفته خوددرراه هستیدانشاءالله.برایتان موفقیت بیشترآرزومندم راستی جبران خلیل جبران راعلامه جعفری نیزدرکتابهایش ذکرکرده است.

حامد شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:13 ب.ظ http://www.danesheno.blogsky.com

کشف یک چرخ‌دنده اساسی در ساعت زیستی که زمان استراحت و سوخت و ساز غذای بدن را تعیین می‌کند، می‌تواند به داروهای جدید برای درمان مشکلات خواب و اختلالات متابولیکی از جمله دیابت منجر شود.

دانشمندان مطالعات زیستی موسسه سالک نشان داده‌اند که دو کلید سلولی موجود در هسته سلولهای موش موسوم به REV-ERBα و REV-ERBβ برای حفظ دوره‌های عادی خواب و خوردن و سوخت و ساز مواد مغذی بدست آمده از غذاها ضروری هستند.

این یافته‌ها که در مجله نیچر منتشر شده، به توصیف یک پیوند قوی میان ریتم شبانه‌روزی و سوخت و ساز بدن پرداخته و مسیر جدیدی را برای درمان اختلالات موجود در دو سیستم از جمله پرواز زدگی، اختلالات خواب، چاقی و دیابت پیشنهاد کرده است.

پرستاران، کارکنان اورژانس و افرادی که در شیفت‌های بر هم زننده چرخه عادی 24 ساعته خواب و بیداری کار می‌کنند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماریهایی مانند اختلالات متابولیکی همچون دیابت قرار دارند.

دانشمندان برای این مورد در تلاش جهت درک دقیق کارکرد ساعت زیستی بدن و شناسایی اهداف ممکن در زمینه داروهایی هستند که ریتم شبانه‌روزی را برای افراد دچار اختلالات خواب و مشکلات متابولیکی تنظیم می‌کند.

در پستانداران، سیستم زمان‌بندی شبانه‌روزی با یک ساعت مرکزی در مغز و ساعتهای تابعه در دیگر اندامگان تنظیم می‌شود. ساعت اصلی در مغز با نور تنظیم شده و اولویت شبانه یا روزانه یک حیوان از جمله چرخه خواب و بیداری و رفتار تغذیه را مشخص می‌کند.

دانشمندان از قبل می‌دانستند که دو ژن BMAL1 و ساعت در هسته دستگاه مولکولی ساعت برای فعالسازی شبکه‌ ژنهای شبانه‌روزی کار می‌کنند. در این شیوه، BMAL1 مانند یک شتاب‌دهنده در خودرو عمل کرده و ژنها را برای تسریع در فیزیولوژی بدن در هر صبح فعال کرده تا موجود احساس بیداری، گرسنگی و فعالیت فیزیکی داشته باشد.

پیش از این تصور می‌شد که REV-ERBα و REV-ERBβ تنها نقش کوچکی در این چرخه‌ها ایفا کرده و احتمالا با یکدیگر در آهسته‌ کردن فعالیت ژن‌های BMAL1 و ساعت برای ایجاد تنظیمات جزئی برای اجرای تمام وقت ساعت زیستی همکاری می‌کنند.

با این حال مطالعات ژنتیکی بر روی این دو ژن با کارکردهای مشابه بسیار مشکل بوده و اهمیت واقعی این دو کلید ناشناخته باقی مانده بود.

محققان سالک بر این مشکل با تولید موشهایی فائق آمدند که در آنها هر دو ژن را می‌توان با داروی تاموکسیفن در کبد خاموش کرد. آنها طی آزمایشات خود دریافتند که با خاموش شدن هر دو گیرنده، ساعت زیستی این حیوان مختل شد.

این دانشمندان همچنین به نقشه‌برداری از ژنهایی پرداختند که این گیرنده‌ها به کنترل آنها برای اجرایی نگهداشتن بدن طبق یک برنامه خاص می‌پردازند.

آنها دریافتند که این ژنها با صدها ژن مشابه که توسط BMAL1 و ساعت کنترل شده، همپوشانی دارند.

محققان همچنین دریافتند گیرنده‌های REV-ERB به کنترل فعالیت صدها ژن درگیر در سوخت و ساز از جمله آنهایی می‌پردازند که مسؤول کنترل سطوح چربی و صفرا هستند.

باسلام وتشکرازحمتی که کشیدیدظاهرابعلت پرمحتوی بودن مطالب شماامکان خلاصه کردن بیشتروجودنداردمن بایدسوادوحوصله خودم رابیشتربکنم.موفق باشید.

سوسن یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:03 ب.ظ http://sussan18.blogfa.com

سلام . شما با اسم ستایش حق برام پیام گذاشتی . اسم وبت داستا یه زندگی . اسم خودت علی. اسم رمزت هیات معقول؟؟؟؟ من گیج شدم . نمیدونم درست اومدم یا نه . در هر حال ممنون که سر زدی و ممنون از نظر لطفت . ختم سوره ای رو که گفته بودی نتونستم پیدا کنم.

باسلام مغایرتهاناشی ازناشی بودن من است درست آمده ایدوخوش آمده اید.خلاصه تفسیرسوره الطارق تحت عنوان"خدامراقب هرنفسی است"وخلاصه سوره انشقاق تحت عنوان "بیدارى و هشیارى انسان و توجه به منتهاى مسیر"درج شده است
باتوجه به سلیقه شمااگربرای سوگندهای قرآن به مظاهرطبیعت عکسهای مناسب وگویاضمیمه شودبسیاربجاخواهدبودووبلاگ من نیزازیکنواختی بیرون میآیدوازاین عکسهاجهت تفسیرخودسوره هاکه من بصورت لینک میگذارم ودرحدتوان من ازنسخه اصلی متفاوت شده اند،میتوان استفاده کرد.باآرزوی موفقیتهای بیشترشما-علی ستایش حق
http://haiatmaqol.blogsky.com
q23e45tنیزآدرس یاداشتهای بیشه من است.

bahare-tabiat سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:42 ب.ظ http://bahare-tabiat.blogsky.com

سلام
دوست عزیز، مطالبی در رابطه با نیتروژن و اثرات آن بر محیط زیست تهیه ، کتاب بهار خاموش و شیمی محیط زیست و گاز ازن (O3 ) و اثرات زیست محیطی آن...
امیدوارم مورد استفاده شما قرار گیرد. ضمنا نظرات و انتقادات و پیشنهادات شما را پذیرفته ومورد بررسی ...
برای مطالعه مطالب در سایت:
http://bahare-tabiat.blogsky.com


http://bahare-tabiat.blog.com

باسلام اززحمات شماتشکرمیکنم.عرض دوروزگذشته مسافرت فشرده ای درکناررودارس تادشت مغان داشتم ضمن بهره بردن ازمناظربکرمنطقه ،ازاین که کنترل چندانی برمصرف سموم شیمیائی نمیشودومنابع غنی خاک مراتع دراثرشخم درجهت شیب وچرای بیرویه ازبین میرودمتاسف بودم .-ستایش حق

ریحانه جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:23 ب.ظ http://ebtihaj.blogsky.com

اگر ادمی دنبال علاقه برود عالیست
اما بازار کار هم از مهمترین نکات در انتخاب رشته است
چرا که اگر رشته ای رابخونیم که بازار کار ندارد 4سال یا بیشتر از عمر خودرا بی نتیجه گذاشته ایم
مگر اینکه هدف از تحصیل کسب درامد در اینده نباشد.
موفق باشید..

باسلام اگر رشته انتخابی بهردلیلی موردعلاقه نباشدمطمئناندای استعدادذاتی کم وبیش خودش رانشان خواهددادبهتراست بهرمقدارممکن به این نداپاسخ مثبت بدهیدنگذاریداین نداکم سوترشودنحوه انتخاب مطالب وعکسهانمایانگرذوق وسلیقه خیلی خوبی است ازداستان زندگی انسانهای موفق مثل ادیسون و...استفاده کنیدالبته من ازجمله کسانی هستم که استعدادخودم راضایع نموده ام برای شما آرزوی موفقیتهای بیشری دارم-ستایش حق

رز شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:55 ب.ظ http://acme.blogsky.com

امیدوارم گل و بلبل شناس خوبی شده باشید

باسلام همین که میبینیدشمابیشترازمن، ازگل دروبلاگتان استفاده کرده ایدنشاندهنده این است که نه، نتوانسته ام متخصص خوبی باشم اماهمیشه ازتماشای گل وظرافتی که درساختمان آن بکاررفته است حالت خشوع بمن دست میدهدومیبینم "احسن الخالقین"درگل وبلبل وانسانها وهمه چیزدنیامصداق پیداکرده ومیکند.
موفق باشید-ستایش حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد